Ads 468x60px

Sunday, December 12, 2010

0
Dimana silapku?

Mungkin,
Aku Boleh mendaki tangga..
Aku boleh menawan gunung..
Aku boleh menlompat tinggi..

Tapi,
Mengapa aku tak boleh terbang?
Mengapa aku tak boleh ke angkasa?

Adakah,
Sayapku tak cukup kuat?
Aku masih kekurangan daya tolak?
Aku membawa muatan yang berlebihan?
Aku perlukan seorang pemandu yang hebat untuk terbang?
Aku tak cukup kekuatan itu?




Berilah aku kekuatan untuk merubah diri aku sendiri sebelum aku dipertanggungjawabkan untuk merubah orang lain. 
Sedarkanlah aku dari mimpi yang panjang supaya aku tidak melalui suatu mimpi yang mengerikan. 
Pimpinlah aku sebelum aku mampu memimpin orang lain. 
Aku takut, aku takutkan diri aku sendiri yang tidak mampu memberi sesuatu yang bermakna dalam hidup aku, keluarga, masyarakat, bangsa dan negara.

0 comments:

Post a Comment

 
HeartConference | © 2010 by DheTemplate.com | Supported by Promotions And Coupons Shopping & WordPress Theme 2 Blog | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards